Followers

Friday, November 5, 2010

:: doa seorang emak ::

arini, da masuk 3 hari xada air..
sebabnye, banjir yang makin meningkat..
dgr kate smpi raya haji banjir ni..
tp, xtaw la..
semua terletak pd kuasa yang maha Esa..


tp, bukan itu yang nk di kongsi..
aku nk share pasal, doa seorang emak..
(emak aku)
sbb aku yang kena effectnya..


semlam tengahari, aku dgn kawan2 ke tesco cari makan,
then call mak bgtaw air xda..
lebih kurang mcm ni...


aku: mak, air xda.. mak antar kan air kt sini.. hehehe
mak: mak antar ni.. fuhhhh... da anta air da.. nnt ada la air tu.. hehehe
aku & mak : hehehe.. (gelak bersama-sama) untuk meredakan resah dalam hati...


then, masuk tesco, beli megi sbb takut da xley kua pasni..
beli-beli.. shopping-shoping.. 
it's time to go home..
mencelah la sana sini.. kereta, lori semua banyak..
JAMMED la mksudnya..
akhirnya, smpi di taman, tibe-tibe..
nmpk lori besa..
atas lori ada bekas kaler itam..


aku: wey, air datang...
ira: bkn la pasu tu... 


bila lalu sebelah lori tu..


ira: wey, air wey.. cepat2 amik baldi....
aku pown dgn sepantas yg mampu bwk mto, smpi rumah amek baldi..
sehingglah jd mcm sukaneka kami semalam..


then baru aku teringat bahawa mak aku ada tiup air datang..
sungguhpown bukan dgn tgn mak..
tp, itu lah yang aku rasa..
doa seorang emak kepada anaknya..
tuhan maha adil.. maha mengetahui..
bukan mak aku saja yg doa tuk ank nya..
mak org laen juga..
maka, keberkatan tu, tuhan berikan kami rahmat...
alhamdulillh..


maka, jgn lawan kata mak... =)

No comments: